تبلیغات
مطالب جالب وخواندنی - مطالب آبان 1392
مطالب جالب وخواندنی
سرگرمی،تفریحی،اخبار،پزشكی،فوتبال،خوانندگان باحمایت گروه سالیجون
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : محمد شاهسونی
نویسندگان
نظرسنجی
نظرتون درباره وبلاگ من چیه؟





محمد شاهسونی
دوشنبه 27 آبان 1392
محمد شاهسونی
دوشنبه 27 آبان 1392


 

در صورت بروز مشكل در دانلود با مرورگر اکسپلورر، روی آیکون دانلود کلیک راست کرده و Save Link As یا Save Target As را انتخاب کنید


زمان حجم دانلود
00:03:37 2.49 MB دانلود

ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم وامام صادق علیه السلام «سید مهدی میرداماد »

00:06:01 4.14 MB دانلود

ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم وامام صادق علیه السلام «سید مهدی میرداماد »

00:16:08 11.0 MB دانلود

ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم وامام صادق علیه السلام «سید مهدی میرداماد »

00:06:44 6.63 MB دانلود

ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم وامام صادق علیه السلام «سید مهدی میرداماد »

00:08:14 5.66 MB دانلود

ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم وامام صادق علیه السلام «سید مهدی میرداماد »

00:03:00 2.07 MB دانلود

ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم وامام صادق علیه السلام «سید مهدی میرداماد »

00:01:37 1.12 MB دانلود

ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم وامام صادق علیه السلام «سید مهدی میرداماد »


زمان حجم دانلود
00:06:48 2.37 MB دانلود

ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم

«گلچین کریمی»

00:06:49 2.49 MB دانلود


ترتیب زمان حجم لینك كمكی دانلود
01 00:06:16 2.16 MB دانلود دانلود

میلاد پیامبر اكرم حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم)حاج حسین سیب سرخی

02 00:06:26 2.21 MB دانلود دانلود

میلاد پیامبر اكرم حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم)حاج حسین سیب سرخی

03 00:07:28 2.57 MB دانلود دانلود

میلاد پیامبر اكرم حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم)حاج حسین سیب سرخی

04 00:06:02 2.08 MB دانلود دانلود

میلاد پیامبر اكرم حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم)حاج حسین سیب سرخی



ترتیب زمان حجم لینك كمكی دانلود
01 00:30:57 7.09 MB دانلود دانلود

میلاد پیامبر اكرم حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم)سید مجید بنی فاطمه

02 00:07:52 2.70 MB دانلود دانلود

میلاد پیامبر اكرم حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم)سید مجید بنی فاطمه

03 00:05:50 2.01 MB دانلود دانلود

میلاد پیامبر اكرم حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم)سید مجید بنی فاطمه

04 00:04:23 1.51 MB دانلود دانلود

میلاد پیامبر اكرم حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم)سید مجید بنی فاطمه

05 00:05:03 1.16 MB دانلود دانلود

میلاد پیامبر اكرم حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم)سید مجید بنی فاطمه

06 00:09:20 2.14 MB دانلود دانلود

میلاد پیامبر اكرم حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم)سید مجید بنی فاطمه

07 00:11:47 1.69 MB دانلود دانلود


 





نوع مطلب :
برچسب ها : مداحی، مولودی، محمدشاهسونی، مطالب جالب وخواندنی،
لینک های مرتبط :
محمد شاهسونی
دوشنبه 27 آبان 1392


 

سرود و مولودی دلخواه خود را با کلیک روی لینک های زیر دانلود کنید

سرود و مولودی دلخواه خود را با کلیک روی لینک های زیر دانلود کنید

حاج منصور ارضی-سلطان قلب من مولا امام حسن (سرود)

حاج محمود کریمی-شراب امشب من ز جام دیگری است (سرود)

حاج محمود کریمی-باغ و بهارم گل زهرا عشق و نگارم (سرود)

حاج محمد طاهری-دل بود دل که نعره مستانه (مدیحه سرایی)

حاج محمد طاهری-فاطمیون را دلبری آمد (سرود)

حاج محمد طاهری-یا امام حسن یا عسکری (سرود)

حاج محمد طاهری-در آسمان حیدری سر زده ماه دیگری (سرود)

حاج محمد طاهری-مهر در سرشت من ابالمهدی (سرود)

حاج محمد طاهری-از در خانه ی دلبرم دست بر ندارم (سرود)

حاج محمد طاهری-تنها تویی تنها تویی در گوشه ی (سرود)

حاج محمود کریمی-ای شاه و مولا دلبند زهرا (سرود)

حاج محمد طاهری-دل رمیده ی من به سامرا پر می زنه (سرود)

حاج محمد طاهری-تولدش مثه بهاره (سرود)

حاج محمد طاهری-با دل خسته دعا می خونم (سرود)

حاج محمد طاهری-ترانه ی دلبری یا امام حسن (سرود)

حاج محمد طاهری-حقیقت حسن خدایی (سرود)

حاج محمد طاهری-ترانه ی دلبری یا امام حسن (سرود)

حاج محمد طاهری-لب غنچه ها خندونه (سرود)

حاج محمد طاهری-شده دستای سامرا (سرود)

حاج محمد طاهری-فاطمه گل می دهد به حیدرت شادی (سرود)

حاج محمد طاهری-یا حسن عسکری سیدی مولا (سرود)

حاج سعید حدادیان-رفت یکی از شیعیان به پیشگاه حضرتش (مدح)

حاج حسن خلج-جان به فدایت حجت حق عسکری (سرود)

حاج حسن خلج-دوم حسن خجسته شه عسکری لقب (مدح)

حاج حسن خلج-دلم به نور حب تو به سینه منجلی (مدح)

حاج مهدی سلحشور-باز شده بی پرده پیدا (مدح)

حاج مهدی سلحشور-ترنم بارون گل یاس تو گلدون (سرود)

حاج مهدی سلحشور-یا حسن یا حسن سیدنا یا حسن (سرود)

حاج احمد واعظی-یا ابالمهدی یا امام حسن (سرود)

حاج مهدی مختاری-اگه جونمو تو بگیری (سرود)

حاج مهدی مختاری-یا ابالمهدی مولا مولا (سرود)

حاج مهدی مختاری-ای که به روز شب بود (سرود)

حاج سید مهدی میرداماد-سرمه خورشید خاک پاشه (سرود)

حاج سید مهدی میرداماد-تو دل دنیا به شد (سرود)

حاج سید مهدی میرداماد-چشمای عاشقا باز دوباره (سرود)

حاج سید مهدی میرداماد-قبل ولادت ذکر تو و (سرود)

حاج سید مهدی میرداماد-آمد از برج ولایت (مدح)

حاج سید مهدی میرداماد-دل بیا و بزن تو فریادی (مدح)

حاج سید مهدی میرداماد-عید میلادت مبارک (سرود)

حاج سید مهدی میرداماد-ستاره بارون شد (سرود)

حاج احمد نیک بختیان-هر دل شده را بگو فرستد صلوات (مدح)

حاج احمد نیک بختیان-مگه دوباره نیمه ماه رمضونه (سرود)

حاج سید مجید بنی فاطمه-ذکر و مدد از حضرت علی (ذکر)

حاج محمود کریمی-حاج سید مجید بنی فاطمه-علی علی حیدر (سرود)

حاج سید مهدی میرداماد-من از اول مست مست نبودم (سرود)

حاج سید مهدی میرداماد-می وزد طرف نسیمی (مدیحه سرایی)

حاج محمد طاهری-ای دل اهل ولا زائر سامرایت (روضه)

حاج سید مهدی میرداماد-اگه شاهم یا گدایم به تو دل بسته شدم (سرود)

حاج محمد طاهری-حاج محمود کریمی-دمیده ماه دگر در آسمان سروری (سرود)

حاج محمد طاهری-حاج محمود کریمی-مست وقلند ر مست مستم (سرود)

حاج محمود کریمی-سقای دشت کربلا ابالفضل (مناجات)





نوع مطلب : مولودی، 
برچسب ها : ویژه نامه، مداحی، مولودی، مطالب جالب وخواندنی مطالب جالب وخواندنی،
لینک های مرتبط :
محمد شاهسونی
دوشنبه 27 آبان 1392

مهارت های زندگی را به کودکانمان بیاموزیم





نوع مطلب : روانشناسی، 
برچسب ها : روانشناسی، محمدشاهسونی، مطالب جالب وخواندنی،
لینک های مرتبط :
محمد شاهسونی
دوشنبه 27 آبان 1392
آرشیو




نوع مطلب : روانشناسی، 
برچسب ها : روانشناسی، محمدشاهسونی، مطالب جالب وخواندنی،
لینک های مرتبط :
محمد شاهسونی
دوشنبه 27 آبان 1392
یکی از همین رسانه‌ها که به شکل و با هدف فوق‌الذکر راه‌اندازی شد جرس بود. این سایت در 29 تیر ماه 1388 مصادف با مبعث حضرت رسول اعظم(ص) رونمایی شد. این سایت چندی پس از تعطیلی وب سایت موج سبز آزادی که توسط فرزندان سایبری نظام جمهوری اسلامی هک شده بود، شروع به فعالیت کرد.

به گزارش مشرق، پس از شروع فتنه 88 جریان معاند و ضد انقلاب فتنه به این نتیجه رسید که برای جنگ روانی علیه نظام اسلامی اقدام به راه‌اندازی رسانه‌هایی در فضای مجازی کرد. در سلسله مطالبی قصد آن داریم تا رسانه‌های فتنه‌گر و دروغ‌گو را بهتر بشناسیم. در اولین شماره به سایت جرس ارگان ماسونی حلقه لندن می‌پردازیم.

پس از شروع فتنه در سال 88 این جریان به دلیل آن‌که نیاز به پشتیبانی خبری و مظلوم‌نمایی و ایجاد جنگ روانی علیه نظام را به شدت مورد احتیاج می‌دید، با هدایت دستگاه‌های جاسوسی دشمن اقدام به راه‌اندازی قارچ‌گونه رسانه‌های خبری کردند. این رسانه‌ها که پس از راه‌اندازی به سرعت توسط شبکه عنکبوتی دشمن مورد پشتیبانی قرار می‌گرفت تا به سرعت جایگاه خود را در بین مخاطبان در فضای مجازی باز کند.

یکی از همین رسانه‌ها که به شکل و با هدف فوق‌الذکر راه‌اندازی شد جرس بود. این سایت در 29 تیر ماه 1388 مصادف با مبعث حضرت رسول اعظم(ص) رونمایی شد. این سایت چندی پس از تعطیلی وب سایت موج سبز آزادی که توسط فرزندان سایبری نظام جمهوری اسلامی هک شده بود، شروع به فعالیت کرد.



ابراهیم نبوی طنز نویس روزنامه‌های زنجیره‌ای و رسانه‌های ضدانقلاب و مزد بگیر سازمان جاسوسی هلند


بنابر اعترافات گردانندگان، این سایت از خارج از کشور و از لندن به روز می‌شود، جالب‌تر آن‌جا است که هدف فعالیت این سایت را همان اهداف فتنه معرفی می‌کند و در واقع از خارج از کشور برای فتنه‌گران داخل نسخه می‌پیچد.
این سایت که بنا بود تلویزیون اینترنتی و ماهواره‌ای نیز به عنوان فازهای دوم و سوم کار خود، راه بیاندازد ولی به دلیل عملکرد ضعیف این سایت و بحران اقتصادی که گریبان اروپاییان را گرفته است و سرویس‌ جاسوسی انگلیس پول اضافه‌ای ندارد که به این مواجب بگیران بدهد، راه‌اندازی تلویزیون برای همیشه از دستور کار این فتنه‌گران مزد بگیر خارج شد.



رجبعلی مزروعی در نشست گروهک تروریستی چریک‌های فدایی خلق


گردانندگان اصلی این سایت که هرکدام در یک کشور اروپایی و آمریکایی زندگی می‌کنند عبارتند از: محسن کدیور (از روحانی‌نماهای فراری از کشور و ساکن آمریکا و از مواجب بگیران سرویس جاسوسی آمریکا سیا و برادر زن اول مهاجرانی)، عطاالله مهاجرانی (وزیر ارشاد دولت خاتمی و فتنه‌گر فراری از کشور و ساکن لندن و از مواجب بگیران سرویس جاسوسی انگلیس ام.آی.6 و از تحلیلگران بنگاه خبر پراکنی شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی)، ابراهیم نبوی (طنز نویس روزنامه‌های زنجیره‌ای و فتنه‌گر فراری از کشور، تئوریسین درازگوش تراوا، ساکن بروکسل، وی مواجب بگیر سرویس جاسوسی هلند می‌باشد) و رجبعلی مزروعی (نماینده افراطی دوره ششم مجلس شورای اسلامی، ساکن بروکسل و از امضا کنندگان نامه جام‌ زهر به مقام معظم رهبری و از بازیگران فیلم موهن شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی علیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، وی از مواجب بگیران سرویس جاسوسی انگلیس ام.آی.6 می‌باشد.)



عطاالله مهاجرانی به همراه همسر اولش جمیله کدیور


دبیر سرویس زنان این سایت آیدا قجر (مواجب بگیر سرویس جاسوسی فرانسه دی.اس.تی) می‌باشد. او در این سایت تلاش می‌کند تا به هر نحو ممکن این مطلب را به مخاطب القا کند که حقوق زنان در جمهوری اسلامی ضایع می‌شود.

محسن کدیور جاسوس سازمان سیا


دبیر سرویس جانباختگان فتنه 88 و زندانیان امنیتی نیز مژگان مدرس علوم می‌باشد. در وایل راه‌اندازی سایت جرس مسیح علی‌نژاد دبیری این بخش را بر عهده داشت، وی با نوشتن هر گزارش یا یک مصاحبه در سایت 100 دلار از گردانندگان دریافت می‌کرد و در انگلیس و آمریکا روزگار می‌گذراند. اما در همان موقع مدرس علوم بابت هریک شانتاژ علیه نظام 50 دلار دریافت می‌کرد، مسئولین سایت که بحران مالی را مشاهده کرده بودند، لاجرم علی‌نژاد را کنار گذاشته و مدرس علوم جایگزین وی شد. او در مصاحبه‌های خود تلاش می‌کند تا آن‌چه را سرویس جاسوسی از وی خواسته است در دهان مصاحبه شونده گذاشته و اهداف شوم خود را پیش ببرد.


مسیح علی‌نژاد در کنار اکبر گنجی در تجمع منافقین و سلطنت‌طلب‌ها در آمریکا


بخش سیاسی سایت نیز به صورت شورایی اداره می‌شود. احتمال دارد به این دلیل به صورت شورایی اداره می‌شود که بعضی از عناصر دستگاه جاسوسی انگلیس نیز باید در این شورا حضور داشته باشند.

این سایت پس از عملکرد بسیار ضعیف و افت مخاطب شدید و همچنین عدم کمک مالی از ناحیه نهاد جاسوسی انگلیس، گردانندگان سایت به دریوزگی افتاده و طی یک بیانیه‌ای که در سایت خود منتشر کردند از مردم درخواست کمک مالی کردند. این کار عاقبت تمامی عناصر اپوزوسیون در خارج از کشور است. سلطنت‌طلب‌ها و برخی گروهک‌های دیگر از ابتدای انقلاب و حدود سی و اندی سال است که شغلشان گدایی از مردم است و در طول سالیان متمادی نیز با بی‌توجهی مردم به عناصر اپوزوسیون اعم از سلطنت‌طلب و منافق و غیره مواجه شده‌اند.

اما این اشک‌ تمساح ریختن‌ها نیز باعث نشد تا مردم فریب این بازی پیش پا افتاده را بخورند و ارگان رسمی حلقه ماسونی لندن دوباره مورد تفقد سرویس جاسوسی انگلیس قرار گرفت.

اما این کاسه گدایی به دست گرفتن‌ گردانندگان سایت جرس مورد تمسخر عناصر ضد انقلاب نیز قرار گرفت، یکی از عناصر اپوزوسیون در مطلبی با طرح این مطلب که هزینه دریافت «هاست» از یک شرکت معتبر سالیانه 500 دلار و «دامین» هم سالیانه 12 دلار می‌باشد، وی این‌طور ادامه می‌دهد که پس اعضای شورای هماهنگی راه سبز امید اضافه خرج‌هایی دارند که ما از آن بی‌اطلاعیم. سایت خودنویس که توسط نیک‌آهنگ‌ کوثر (کاریکاتوریست ضد انقلاب) اداره می‌شود نیز در مطلبی از مسئولین سایت راجع به منابع مالی سایت جرس سئوال می‌کند و مهاجرانی را اینچنین به باد انتقاد می‌گیرد:« بعید می‌دانم پس انداز حقوق کارمندی حتی وزارت و وکالت بتواند هزینه زندگی‌ و تحصیل فرزندان ایشان در بلاد کفر را تامین کند.» وی در ادامه به مزروعی را با طرح این سئوال که آیا هنوز از پول حاصل از فروش باغ پسته کذائی در خارج از کشور امرار معاش می‌کنید؟ به باد انتقاد می‌گیرد و سایت جرس را رسما به عنوان مواجب بگیر انگلیس خبیث معرفی می‌کند.





نوع مطلب : جنگ نرم، 
برچسب ها : سیاسی، جنگ نرم، محمدشاهسونی، منطالب جالب وخواندنی،
لینک های مرتبط :
محمد شاهسونی
دوشنبه 27 آبان 1392
محمد شاهسونی
دوشنبه 27 آبان 1392
محمد شاهسونی
دوشنبه 27 آبان 1392
محمد شاهسونی
دوشنبه 27 آبان 1392
حضور زنی محجبه به نام اِرمیا که علاقه مندی زیادی به خوانندگی دارد توجه همگان را به وی جلب کرد.او معتقد است داشتن حجاب و خوانندگی تضادی با دین داری ندارد و موجب نمی شود انسانی که دین دار است خود را از شادی ها محروم کند و دین تنها برای عزا و غم نیست.

مشرق؛ یکی از شبکه هایی که در حوزه تغییر سبک زندگی ایرانی و اسلامی در تاریخ 28 اکتبر 2010 افتتاح شد شبکه من و تو۱ (Manoto1) است.
 رسالت این شبکه، تغییر سبک زندگی ایرانیان و هجمه به ارزش های دینی و اسلامی بوده و به نوعی مکمل شبکه تلویزیونی بی بی سی فارسی است. حال آنکه در قالب سرگرمی خواسته های خود را در لوای سرگرمی و غفلت به مخاطب خود القا می کند. شبکه من و تو برای اغوا گری هر چه بیشتر، با پخش برنامه های روز دنیا نظیر فیلم، سریال، موسیقی و برنامه هایی نظیر سالی تاک، دکتر کپی و بفرمائید شام، در طول سه سال گذشته مخاطبان خود را جذب کرد.

یکی از برنامه های شبکه من و تو که مخاطبان، این شبکه را با آن شناختند آکادمی موسیقی گوگوش(Googoosh Music Academy) است.

 
این مسابقه از اولین سال تاسیس تا به حال، دو مرتبه اجرا و به پخش در آمده و برای سومین بار در سال 2013 میلادی آکادمی موسیقی گوگوش مجددا برنامه خود را آغاز کرده است. در سری جدید این مجموعه حضور زنی با حجاب به نام اِرمیا که علاقه مندی زیادی به خوانندگی دارد توجه همگان را به وی جلب کرد. این در حالی که سیاست های شبکه من تو که در تضاد صد در صدی با ملاحظات اسلامی است و با حضور زنی با حجاب در تناقض می‌باشد. از این جهت چرایی این امر در شبکه من و تو قابل بررسی است. با نیم نگاهی به‌ کلیت شبکه من و تو و آکادمی موسیقی گوگوش می توان ابعاد حضور اِرمیا در این مسابقه را واکاوی کرد.

 

شبکه من و تو را چه کسانی مدیریت می‌کنند؟

 

شبکه من و تو وابسته به شرکت تلویزیونی مرجان، توسط کیوان و مرجان عباسی راه اندازی شد. کیوان عباسی در سال های گذشته برای ادامه تحصیل و کار به کشور انگلستان سفر کرده و بعد از مدتی توانست حق اقامت دائم در این کشور را کسب کند. وی فرزند فریبرز عباسی، مدیر تلویزیون شبکه پارس و یک شبکه غیر اخلاقی در کانادا می باشد. او به همراه مرجان عباسی به مدت شش سال در شبکه های وابسته به پدرش فعالیت تبلیغاتی داشته است.

      

کیوان و مرجان عباسی که طبق بعضی از گفته ها و داشتن تشابه فامیلی، خواهر و برادر هستند، در سال 2001 در لندن با یکدیگر ازدواج کردند، هرچنداین امر توسط هیچ یک از آن ها تایید و یا نفی نشده است اما طبق آئین بهایت این امر چندان دور از واقعیت نیست. خانواده عباسی، وابسته به سرویس اطلاعاتی انگلیس، بودجه خود را توسط فردی به نام «مك وولین» به عنوان رابط میان وزارت خارجه انگلیس و شبکه من و تو تهیه می کنند.
 


کیوان و مرجان عباسی

 


فریبرز عباسی و دو فرزندش (از سمت چپ، کیوان عباسی)

مدیرت شبکه من و تو توسط کیوان عباسی اولین تجربه ‌وی محسوب نمی شود، او پیشتر شبکه تلویزیون اینترنتی فارسی زبان «ببین تی وی» را راه اندازی کرد و در آنجا با همکاری و تربیت افرادی نظیر رها اعتمادی، تیام بصیر و سیاوش حبیی که از گردانندگان اصلی شبکه من تو هستند، اولین گام رسانه ای خود را برداشت.

   

وابستگی این شبکه به سلطنت طلبان نیز قابل تامل است، حمایت همه جانبه شبکه من و تو از خانواده پهلوی و ساخت و پخش مستند از «تهران تا قاهره» که به طور آشکار به حمایت از دوران پهلوی پرداخته بود وجه دیگری از این شبکه را افشا کرد.
 


فرح دیبا در مستند تهران تا قاهره

این شبکه در جدیدترین مسابقه آکادمی موسیقی گوگوش زنی با حجاب را وارد بازی خود کرد. اما به راستی هدف مدیران شبکه من و تو از این امر چیست؟

 

آکادمی موسیقی گوگوش چیست؟
آکادمی موسیقی گوگوش یکی از پر بیننده ترین برنامه های این شبکه ماهواره ای است.



 
 
این بخش از برنامه تلویزیونی، با همکاری خواننده فراری و سلطنت طلب، گوگوش، هومن خلعتبری (همسر گوگوش) و همچنین بابک سعیدی به اجرا در می آید، به ادعای گردانندگان این شبکه، هدف از ساخت این مجموعه کشف استعداد های موسیقی می باشد. این آکادمی برای رسیدن به خواسته خود با نام نویسی از افراد علاقه مند و تست افراد در نهایت چهارده نفر را برای مسابقه آماده می کند.

این افراد با تمرین های مداوم و رقابت با یکدیگر و همچنین با گذراندن آموزش های لازم، توسط سه داور و مربی مسابقه یکی پس از دیگری از گردونه مسابقات خارج می شوند. در ابتدای مسابقه چهار نفر از برگزیدگان توسط داوران حذف می شوند و ده نفر باقی مانده نیز با نظر مخاطبان شبکه به رقابت پرداخته و در نهایت توسط آن ها انتخاب می شوند.

این سبک از مسابقات موسیقی تازگی ندارد و در سال های نه چندان دور این سبک برنامه ها، توسط شبکه های ماهواره ای ترکیه، آمریکا و حتی عرب پخش شده است اما کپی ایرانی آن تا به حال وجود نداشته و آکادمی موسیقی گوگوش برای اولین بار با استفاده از خواننده ای معروف اولین قدم را در این باره برداشت.

 
آکادمی موسیقی گوگوش با کپی برداری از مسابقه امریکن آیدل(American Idol) فعالیت خود را آغاز کرد.  امریکن آیدل یکی از پر مخاطب ترین مسابقات تلویزیونی تاریخ آمریکا است که در نهایت، علاقمندان به خوانندگی با رقابت با یکدیگر و رای و نظر مخاطبان توسط، تلفن، اینترت، پیام کوتاه، انتخاب می شوند.
 


امریکن آیدل (American Idol)

 


آکادمی موسیقی گوگوش (Googoosh Music Academy)

هر چند از دیدگاه کیفی برنامه آکادمی موسیقی گوگوش در نسبت با برنامه امریکن ایدل فاصله قابل توجهی دارد اما در کلیت امر هر دو در یک مسیر و در یک هدف قرار دارند. نکته ای قابل توجه به عنوان وجه تفاوت این دو برنامه مطرح است. برنامه امریکن ایدل مسابقه ی خود را به طور زنده از شبکه فاکس پخش می کند حال آنکه در مسابقه آکادمی موسیقی گوگوش این امر اتفاق نمی افتد و برنامه ضبط شده در ساعت معین پخش می شود.


این امر(پخش برنامه به صورت ضبط شده) در هر سه دوره آکادمی شائبه تقلب و جهت دهی به مسابقات را برای مخاطبان شبکه من و تو ایجاد کرده است، به نحوی که تعداد زیادی از کاربران در شبکه های اجتماعی بار ها به آن اشاره کرده اند و انتخاب افراد برتر در آکادمی را نه بر اساس انتخاب خود، بلکه به دل خواه مدیران و یا داوران برنامه می دانند.

 

 


ادامه مطلب


نوع مطلب : جنگ نرم، 
برچسب ها : مقالات، جنگ نرم، محمدشاهسونی، مطالب جالب وخواندنی،
لینک های مرتبط :
محمد شاهسونی
دوشنبه 27 آبان 1392

«تکفیر» گذشته، حال، آینده

 

حسن اسکندری

مقدمه

پیشینة تکفیر در جهان اسلام ، به صدر اسلام بازمی­گردد. برخی حوادث مهم تاریخ اسلام به سبب تکفیر روی داده، همچنانکه برخی رخدادهای سیاسی و اجتماعی زمینة تکفیر را فراهم آورده است . از جمله رویدادهای مهم دوران پس از رحلت پیامبر اکرم ، جنگهای «رِدّه» در زمان ابوبکر بود که در این جنگها دستگاه خلافت معارضانِ خود را کافر و خارج از دین خواند.[1] در بارة اینکه واقعاً تمامی یا بعضی از کسانی که در آن دوره تکفیر شده­اند، از دیدگاه فقه اسلامی کافرند یا خیر، تردید جدّی وجود دارد و برخی گزارشهای تاریخی تردیدهای بسیار در این باره ، حتی تردید افراد نزدیک به خلیفه، را نشان می دهد.[2] بنا بر برخی منابع تاریخی ، عواملی مانند ندادن زکات و نپذیرفتن اصل خلافت یا در نظر گرفتن کسانی دیگر برای این مقام ، در انتساب کفر به «اهل رِدّه » یا دست کم دسته­هایی از آنان نقش مهمی داشته است.[3] البته ادعای پیامبری نیز در میان آنان بسیار گزارش شده است که می تواند تکفیر را از دیدگاه فقهی توجیه کند.[4]

واقعة مهم تاریخی دیگر در بارة تکفیر، غائلة خوارج است . بسیاری از فرقه های خوارج کسی را که مرتکب یکی از گناهان کبیره می­شد، و حتی امت پیامبر را، تکفیر می­کردند.[5] در مقابل ، بعضی از مسلمانان، از جمله برخی مذاهب اهل سنّت، خوارج را تکفیر می­کردند.[6] همچنین در احادیث، غالیان یا غُلات (آنان که در بارة شخصیت امامان علیهم السلام غلوّ و زیاده روی می کردند) و قائلان به تفویض (مفوّضه) خارج از ایمان خوانده شده­اند.[7] بعضی از معتزله و اشاعره نیز مشبّهه را تکفیر می­کردند.[8]

 در طول تاریخ اسلام شاهدیم که یکی از زمینه­های تکفیر، پیدایش و تطور مکاتب ظاهرگرا است که برخی مسلمانان را دچار تعصب ناروا و عشق و علاقه کورکورانه گرداند.[9] سلفیه که پدیده­ای سخت و خشونت­گرا است، از دل جنبشهای ظاهرگرا برخاسته و مدعی انحصارطلبانه مسلمانی بوده و همه را جز خود مشرک می­خواند.[10] امروزه مهم‌ترین و موثرترین مبنای کلامی سلفیان جدید، الهام گرفتن از سلفیان گذشته و توسعه معنایی و مصداقی کفر است. آنها، به قدری دایره کفر را گسترده‌اند که هر کسی غیر از خودشان را در بر می‌گیرد. علت و منشأ این اختلاف نظر می‌تواند بعنوان مرحله نخستین در سیر تحول تاریخی بحث توحید و شرک و بدعت مطرح شود. که ما آن را تحلیلی کوتاه از گذشته تا حال ارائه می‌دهیم.

 

احمد بن حنبل «مرحله اول ـ دوران بنیادین»

در سنت نبوی (ص) بخصوص در کتب صحاح عامّة روایاتی موجود می‌باشند که حاکی از نادرست بودن برخی افعال در ارتباط با اموات است، این روایات مورد توّجه برخی از پیشوایان مذاهب عامّه قرار گرفت.[11] قشری نگری در مورد اعمال مسلمین و عدم توجه به کنه و واقعیّت آنها و نیز اتکاء شدید به الفاظ و ظواهر لغوی احادیث بدون توجه به تحلیل­های عقلی و سایر قرائن موجود سبب تحریم مطلق افعال مشارالیه از سوی آن عدّه شد. تعصّب شدید مذهبی و وجود نزاعهای زیاد بین مذاهب اسلامی بخصوص بین شیعه و سنی از سوئی و نیز رواج اعمال مورد اشاره در بین مسلمین و شباهت ظاهری آن اعمال با اعمال شرک آلود مشرکین عصر جاهلی از سوی دیگر دو عامل مؤیّد در تحریم آن اعمال از سوی بعضی از پیشوایان مذاهب اربعه شد.

احمد بن حنبل باایجاد یک طرز فکر قشری گرائی و ظاهر گرائی و خلاصه نوعی اخباریگری افراطی، سبب شد که برخی متفکران حنبلی تفاوت میان اعمال مسلمین و اعمال مشرکین جاهلی را درک نکرده، و فقط با توجه به ظاهر، اعمال مسلمین را از مصادیق شرک خوانده، و در نتیجه سبب پدیدار شدن یک تعریف از شرک شوند، که دائره شمول آن بسیاری از اعمال مسلمین را در بر گرفت. این نهضت فکری به همین جا منتهی نگشت بلکه موجب بروز یک شورش نظامی و خونریزیهای اسفناک از سوی عدّ‌ه‌ای کوتاه فکر گشت.[12]

 

ابومحمد بر بهاری «233ـ329»

نغمه‌های شوم تفکرات نو ظهور و خشونت بار در باب توحید و شرک در کشتزاری که احمد بن حنبل دانه‌های آن را پاشیده بود، از قرن چهارم روبه جوانه زدن می‌نهند. با ظهور ابو محمد بربهاری ما با نخستین تحرّکات در مورد تخطئه اعمال مسلمین در ارتباط با اولیاء خدا پس از مرگ مواجه می‌شویم. این شخص در قرن چهارم می‌زیسته و از علمای حنبلی بغداد و می‌توان او را تنها محرک و پیشوای فعّال حنبلیان بغداد دانست. چرا که وی هدایت کامل افکار و اعمال اهل سنت بغداد را در خصوص مذهب حنبلی در دست داشت. وی عزاداریها و روضه خوانیها و مرثیه سرائیها را بشدّت مورد انکار و تخطئه قرار می‌داد، و حتی در این راه از قتل و کشتار مرتکبین آن اعمال خودداری نمی‌نمود. ابن اثیر درباره وی می‌گوید:

«خلیفه الرازی یاران بربهاری را سخت توبیخ کرد بدین علت که برای خداوند مانند و شبیهی قائل بودند، و ذات احدیت را داری کف و دست و انگشتان و دو پا با کفشی از طلا و نیز دارای موهای بلند تصوّر می‌‌کردند.

و می‌گفتند که خداوند به آسمان بالا می‌رود و بدنیا فرود می‌آید، هم چنین بر برگزیدگان از امامان طعن می‌زدند و شیعه آل محمد(ص) را به کفر و گمراهی نسبت می‌دادند.»[13]

 

ابن تیمیة «661ـ728» «مرحله دوم ـ دوران تکامل»

در اواخر قرن هفتم و اوایل قرن هشتم فردی را می‌یابیم که تأثیرات شگرفی در تحقق دیدگاه جدیدی در مورد توحید و شرک گذارد. ابن تیمیه یکی از بزرگترین و معروف‌ترین علمای حنبلی در قرن هفتم و هشتم هجری قمری می‌باشد. ابن تیمیه را که از اخلاف تندرو سلفیون می‌باشد، می‌توان نظریه پرداز و تحلیل‌گر و کامل کننده یک نهضت فکری در باب توحید و شرک دانست که در نهایت به تکفیر دیگر مسلمانان منتهی گشت. او صراحتاً در مورد توحید و شرک تحلیلی ارائه داد که در آن تحلیل تفکیک بین توحید ربویی و توحید عبادی بطور کامل صورت گرفت، و ابراز شد که هیچ گونه تلازمی بین اعتقاد به ربوبیت یا خالقیت با تحقق عبادت نیست. او تحلیل کاملی از تعریف خود از شرک عبادی ارائه نداد و ادّله او بر تحلیل جدیدش وافی نبود، و این امر خود نشان دهنده ضعف مبنائی وی می‌باشد. ابن تیمیه با ذکر مصادیق شرک عصر جاهلی و نیز آیاتی که به آن مصادیق اشاره دارد مرتباً سعی در تبیین مبنای خود می‌کند.[14]

 

ابن قیم جوزیة 691ـ751 (مرحله سوم ـ انتقال)

ابن قیم از مروّجان سر سخت عقاید ابن تیمیه بوده و نظرات ابن تیمیه را ضابطه­مند و شاکله‌ای جدید بخشید. وی پس از مرگ ابن تیمیه از زندان آزاد شد و به مصر رفت و در همانجا به تدریس مشغول شد و سرانجام در گذشت. ابن قیم جوزیه به پیروی از استاد خویش سرسختانه با مذهب وحدت وجود مخالفت کرده و ابن عربی را تکفیر می‌نمود. اما بر خلاف استاد خویش علاقه شدیدی به تصوف و عرفان نشان می‌داد و از آن طرفداری می‌کرد.[15]

از قرن هشتم تا قرن12 را ما مرحله انتقال می‌نامیم چرا که در این سالها گروهی وجود داشتند که سعی در احیاء و تبیین آثار و افکار و نوظهور ابن تیمیه نمودند، که در میان آنها محمدبن حیاه السندی[16] و عبدالله بن ابراهیم نجدی از استادان محمدبن عبدالوهاب را می­توان نام برد.

 

«محمد بن عبدالوهاب» (مرحله چهارم ـ تبلور)

قرن دوازدهم قرن تظاهر عملی و افراطی یک نهضت فکری طغیانگر بود که 11 قرن در زمینه فکری حنبلیان مخفیانه ریشه دوانیده بود. بحث‌ها و تبیین‌های تعقلی و تحلیلی عمقی که در این باب از سوی علمای مذاهب اسلامی بالاخص شیعه مطرح گشت سبب عدم رواج آن در میان آن مذاهب گشت ولیکن مذهب حنبلی تا حدودی آسیب­پذیر می‌نمود. محمد بن عبدالوهاب را می‌بایست مجری طرح‌های پیشینیان نامید. از نظر محمد بن عبدالوهاب شرک مسلمین که مرتکب اعمال ـ به اصطلاح وی ـ  شرک آمیز می‌شوند بسیار أشدّ و مهم­تر از شرک مشرکین جاهلی است.[17]

ابن­عبدالوهاب از طریق پیوستن به حاکم محلی درعیه محمدبن سعود و تحریک او برای قتل و نهب مسلمانان، موجبات دل آزردگی بسیاری از مسلمانان را در شهرهای مختلف حجاز و عراق و ایران و شامات و هندوستان فراهم و تفرق و تشتت را حاکم کرد. در چند حمله ویرانگر پیروان محمد بن عبدالوهاب به شهرهای مکه، مدینه، کربلا، نجف و طائف، چه بسیار عالمان که کشته شدند و چه مزارات و مقابر امامان و اولیا و صحابیان ویران شد و قلوب مردمی مؤمن را جریحه‌دار کرد. تفکرات او که شکوفائی تام یک سیر فکری طولانی و مرموز بود در میان برخی از متفکرّان معاصر و جنبش­های اسلامی رخ نمود.[18]

 

سلفیان معاصر (مرحله پنجم ـ اغراق در تکفیر)

به دنبال فتح ریاض توسط عبدالعزیز معروف به ابن سعود در1319ق و تداوم مبارزه کسب قدرت که تا 1351ق برای فتح کامل سرزمین عربستان ادامه یافت، یک رژیم سیاسی مبتنی بر نظام پادشاهی در قالب قبیله ای وبا تکیه بر اصول وهابیت در سرزمین حجاز استقرار یافت.

ابن سعود برای توسعه و تثبیت نیروی خود به ایجاد آبادی‌های وهابی دست زد و ساکنان آنها را «اخوان التوحید» یا «برادران یکتاپرستی» که در حقیقت سازمانِ دینی ـ نظامیِ وهابیان بود نامید. علمای وهابی و پیران قبایل نجد نیز در همایشی که ابن سعود بر پا کرد، قطعنامه‌ای دربارۀ حمله به حجاز گذراندند و او در صفر 1343ق بر شریف حسین تاخت. وهابیان در آغاز طایف را اشغال کردند و چند روز بعد به دروازه‌های مکه رسیدند. حجاج یمنی نیز از حمله­های وهابیان در امان نماندند  و برخی از قبایل شرق اردن هم مورد تاراج قرار گرفتند.[19]

شاخصه این جنبش درآن است که درمعنای بدعت توسعه زیادی داده واین حرکت را انتفاضه­ای برای ازبین بردن مظاهر ثنویت وشرک وآنچه بدعت دردین نامیده می شد بنامند. حساسیت جدی سیاستگذاران سعودی در اجرای فرامین وهابیت باعث شد که بصورت یک جنبش سلفی اصلاحی همراه با مدافعان عربی این تفکر مانند محب الدین خطیب، شکری آلوسی، رشیدرضا درجهان اسلام مطرح گردد.[20]

 از آن سوی هجوم گسترده استعمار غربی به جهان اسلام و انحطاط و عقب ماندگی داخلی مسلمانان برخی از اقشار گوناگون جوامع مسلمان را به واکنش واداشت. ظهور گروه‌های سلفی در مصر مربوط به اواخر دهه بیست تا دهه هشتاد میلادی است. اهداف عمده این گرو‌ه‌ها را می­توان در این موارد خلاصه کرد:‌ اصلاح جوامع مسلمان، احیای عظمت مسلمین، اتحاد سرزمین‌های عربی و بازگشت به خلافت عثمانی از طریق تمسک به قدرت و در مواردی به خشونت.[21] پیدایش حرکت‌های اسلامی معاصر با شعار «لا حاکمیة الا لله» در مصر آغاز شد. نتیجه عملی این شعار آن بود که جماعت‌های دینی، زبان به تکفیر اعضای جامعه گشودند و معتقد شدند با دست یافتن به قدرت در جامعه می‌توانند حاکمیت خداوند را مستقر کنند. گرو‌ه صالح سریه از نخستین جماعت‌هایی بود که این اندیشه‌ را پی گرفت. پس از آن، شکری مصطفی در کنار اندیشه حاکمیت، به طرح ایده جدید «هجرت» پرداخت. هجرت از «دار الحرب» «دار الکفر» به «دار الاسلام»، با هدف کسب آمادگی برای جهاد و دستیابی به قدرت مطرح شد. جماعت اسلامی نیز از گرو‌ه‌هایی بود که در امتداد اندیشه‌های صالح به سریه حرکت می‌کرد و جهاد علیه حکومت کافر را هدف اصلی این سازمان می‌دانست.[22] آنان رهبران کنونی جهان اسلام  را به دلیل تمکین در برابر صلیبیان،‌کمونیست‌ها یا صهونیست‌ها مرتد دانسته و جاهلیت دنیوی و نوین آنان را خطرناک‌تر از جاهلیت قبل از اسلام می­خوانند. تکفیر آنان برای غیر مشروع کردن تبعیت از حاکمان و تعیین «کافران داخلی» به عنوان اولین هدف جهادی که طاغوت را از میان بر می‌دارد، است.

تکفیر در عقاید گروه‌های تندرو از قبیل جهاد، جند الله، طلائع الجهاد و حزب التحریر الاسلامی در مصر که عقاید ابن تیمیّه، ابن کثیر، مودودی و قطب را منعکس می‌کنند، مفهومی بسیار مهم است. سختی کشیدن در زندانها بر دیدگاه آنان درباره تکفیر تأثیر داشته است.

شرک و کفر نزد ابن­تیمیه و پیروان او، بیشتر گونه‌ای از عبادات و عقاید فردی بود، مثل توسل به اولیا، نذر، شفاعت، زیارت قبور، ولی شرک و کفری که سلفیان جدید به آن معتقدند و از آن به «کفر جدید» تعبیر می‌کنند، تقریباً همه شؤون زندگی اجتماعی و مدنی شخص را در بر می‌گیرد. در نظر سلفیان جدید پیروی از اندیشه‌های نو یا گرویدن به مکاتب‌ فکری و فلسفی،[23] عضویت در احزاب سیاسی،[24] اشتغال در ادارات و سازمان‌های دولتی چنان چه در جهت اهداف و منافع گرو‌ه‌ههای سلفی نباشد،[25] و انجام برخی از مراسم و آیین‌های مذهبی و دیپلماتیک،[26] از اعمال مشرکان و کافران به حساب می‌آید. سلفیه، همه دولت‌های اسلامی از جمله دولت مصر را کافر می‌داند[27] و هرگونه حمایت از دولت یا همکاری با آن[28] و حتی اجرای قوانین دولتی[29] را ممنوع کرده است. در واقع اندیشه‌ها و آرای سلفیان، این نکته را تصدیق می‌کند که حربه تکفیر، جوازی است برای انجام هرگونه عملیات جهادی.

 

پیامدهای دینی و اجتماعی تکفیر

نخست: خطر محور قرار گرفتن «تکفیر» در تعاملات و گسترش عرصه آن

عنصر اصلی و شالوده اساسی تکفیر این ویژگی است. در حقیقت محور قرار گرفتن «تکفیر» مبتنی بر هیچ‏گونه اندیشه‏ای نیست و کم‏ترین خردورزی در آن به کار نرفته و اگر بر فرض بپذیریم که مبتنی بر ایده و اندیشه‏ای است، نوعی از اندیشه است که از متون دینی، قالب‏های خشکی می‏سازد که هیچ چشم اندازی را نمی‏بیند.

پیامبراکرم (صلی‏الله‏علیه‏و‏آله) فرمود:

هرکس برادرش را «ای کافر!» خطاب کند اگر درست گفته بود یکی از آن دو، گرفتار پیامدهای آن می‏شوند و در غیر این صورت، به خودش باز می‏گردد.[30] همچنین در روایتی دیگر نقل شده که فرمود: هر مسلمانی که مسلمان دیگری را تکفیر کند و او را کافر بخواند اگر کافر نبود، خود کافر می‏گردد.[31]

 

دوم: عدم اعطای فرصت اندیشه و حق اظهارنظر به دیگران

وقتی «تکفیری‏ها» مخالفان خود را با عناوین ویژه‏ای که خود برمی‏گزینند به قتل می‏رسانند، روشن است که فرصت طرح دیدگاه‏ها و مناقشه و بحث و گزینش به دیگران نمی­دهند و این اصل، با قرآن و سنت نبوی نیز کاملاً مغایرت دارد. مخالفت این امر با قرآن، به دلیل مغایرت کامل آن با دو اصلی است که قرآن مطرح کرده است:

اصل اول: عدم اجبار در دین. خداوند متعال می‏فرماید: «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ؛ در کار دین هیچ اکراه نیست.»[32]

اصل دوم: لزوم گوش دادن به سخنان «دیگران» برای پیروی از بهترین آنها.

خداوند متعال می‏فرماید: «الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِکَ الَّذِینَ هَداهُمُ اللّهُ وَ أُولئِکَ هُمْ أُولُوا الأَْلْبابِ؛ کسانی که گفتار را می‏شنوند آن‏گاه از بهترین آن، پیروی می‏کنند، آنانند که خداوند راهنمایی‏شان کرده است و آنانند که خردمنداند». کاملاً روشن است که حکم به لزوم شنیدن سخنان، هیچ سنخیتی با اینگونه رفتارهای تکفیریون ندارد.

در مخالفت اعمال تکفیری‏ها با سنت شریف نبوی (صلی‏الله‏علیه‏و‏آله) ، باید گفت که پیامبراکرم (صلی‏الله‏علیه‏و‏آله) اقدام به اجبار کسی برای پذیرش اسلام نکرده، و گواهی تاریخ شاهد آن بوده است. در ذیل به دو نمونه تاریخی در تأیید این ادّعا اشاره می‏شود:

نمونه اول: پیامبراکرم (صلی‏الله‏علیه‏و‏آله) پس از پیروزی بر مشرکان در فتح مکه، می‏توانست با یاری گرفتن از شمشیر خود، افراد را وادار به پذیرش اسلام کند ولی جز هدایت آنان به راه حق، کار دیگری نکرد. شاهد این امر نیز این بود که نفرمود: «هرکس اسلام آورد، در امان خواهد بود» بلکه فرمود: «هرکس درب خانه خود را بست، در امان است و هرکس سلاح بر زمین گذاشت، در امان است و هرکس وارد خانه ابوسفیان شد، در امان است.»[33]

نمونه دوم: روایت شده که وقتی یکی از شعرا، خدمت ایشان رسید و گفت: «من از قرآن بهتر می‏آورم» فرمان قتل او را نداد بلکه در جوابش فرمود: بگو! چه داری؟ او نیز گفت: «دنت الساعة وانشق القمر لغزال فرّ منی ونفر؛ روز رستاخیز نزدیک شد و ماه دوپاره گردید به خاطر آهویی که از دستم گریخت و گریزان شد». رسول اکرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله در پاسخ وی فرمود: سخنت زیباست ولی کلام خدا زیباتر است.[34]

 

سوم: ایجاد تفرقه و پراکندگی میان مسلمانان

درگیری میان فرقه‏های اسلامی مخالف قرآن و مغایر با کوشش‏ها و پافشاری‏های پیامبراکرم (صلی‏الله‏علیه‏و‏آله) در تشکیل امت و برقراری برادری اسلامی میان افراد آن است.کافی است تنها به برخی روایات نبوی برای اثبات لزوم وحدت واجتناب از تفرقه، اشاره نمود:

«بندگان خدا! برادر یک‏دیگر باشید»[35] «به هم‏دیگر خشم نگیرید، رشک مبرید، پشت به یک‏دیگر نکنید و بندگان خدا! برادر هم‏دیگر باشید و روا نیست که مسلمانی بیش از سه شب از برادر خود بی‏خبر بماند.»[36]

 

چهارم: زشت نشان­دادن چهره اسلام

از جمله پیامدهای فاجعه بار گسترش این پدیده شوم، مشوه ساختن چهره اسلام است. حقیقت آن است که اعمال خشونت‏آمیز تکفیری‏ها، سهم بسزایی در خدشه‏دار ساختن چهره این دین پاک، داشته است. تکفیری‏ها در زمانی که دشمنان اسلام سعی در جنگ تبلیغاتی علیه اسلام دارند با این گونه اعمال خشونت آمیز، بهترین خوراک تبلیغی را برای رسانه‏های غرب فراهم آورده‏اند و به طور ملموس و در راستای ادعای خصمانه غربی‏ها ثابت کردند که اسلام به دور از صلح و به مثابه خطری علیه بشریت به شمار می‏رود. این خیانت بزرگی علیه اسلامی است که پیامبر گرامی (صلی‏الله‏علیه‏و‏آله) کوشش کرد آن‏را دینی هم‏سو با فطرت آدمی و کامل کننده اخلاق، معرفی نماید.

 

پنجم: هدف قرار گرفتن زنان، کودکان و سالمندان و قتل آنها

الف: ریختن خون کودکان و زنان و سالخوردگان که گروه‏های افراطی همه روزه آن را دنبال می‏کنند چیزی است که اسلام به شدت مسلمانان را از آن بر حذر داشته است. پیش از تکفیری‏ها نیز «خوارج» یا گروهی از ایشان دست به چنین کارهایی می‏زدند؛ «فضل بن شاذان» می‏گوید: «و از ایشان، یعنی خوارج، کسانی هستند که قتل زنان و فرزندان را روا می‏دارند و می‏گویند: جایگاه آنان نیز هم‏چون نطفه‏ها در پشت مشرکان است. و می‏گوید: «لا حکم الا الله» و خود در تمامی این گفته‏ها وکرده‏ها، به نظرخویش عمل می‏کنند وبنابراین طبق رأی خود، می‏کشند و حلال و حرام می‏کنند و با این حال، خوارج نیز یکسان نیستند و هم‏دیگر را می‏کشند و از یک‏دیگر تبرّی می‏جویند»[37]

 

ب: عدم تفکیک میان گناهکار و بی‏گناه

کشتار جمعی متضمن درهم آمیختن گناهکار و بی‏گناه است. این درهم‏آمیزی با اصل قرآنی که می‏گوید: «وَ لا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْری؛ هیچ کس بار گناه دیگری را بر دوش نمی‏کشد»[38]  کاملاً مخالف است.

 

توصیه و راهکار

تکفیر را با تکفیر نباید پاسخ داد.

نخستین نکته­ای که باید به آن توجه کنیم، آن است که تکفیر را نباید با تکفیر متقابل پاسخ داد، زیرا این کار نه مشکلی را حل می­کند و نه باوری را تغییر می­دهد، بلکه مشکل را پیچیده­تر و باور را راسخ­تر می­گرداند. بر ما لازم است که به امیرالمومنین(علیه السلام) اقتدا کنیم، که خوارج او را تکفیر کرده و دشنام دادند، لیک آن حضرت با آنان مقابله به مثل نکرد.[39] از امام صادق(علیه السلام) روایت شده که فرمود: «علی (علیه السلام) احدی از کسانی که با او می­جنگیدند، به شرک یا نفاق نسبت نمی­داد، لیکن می­فرمود: برادران ما بر ما تعدی کردند.»[40]

 

مدیریت عوامل تکفیر و زدودن آنها

دومین گام لازم در این راه، واکاوی عوامل تکفیر و شناخت خاستگاه­های آن است. گاهی شرایط اجتماعی سیاسی در رشد اندیشه­های تکفیری اثرگذار است. گاهی عوامل تکفیر فرهنگی است که درمان در این موارد دشوارتر است. در این وضعیت، بر ما لازم است که با بررسی مورد آن را با دلیل و برهان و بدون خشونت ریشه­کن گردانیم، زیرا تاریخ به ما آموخته است که شمشیر سرکوب می­کند ولی قانع نمی­سازد.   

  مردی یهودی پس از رحلت رسول خدا به امیرالمومنین علی گفت: هنوز پیامبرتان را به خاک نسپرده درباره­اش  اختلاف ورزیدید؟ آن حضرت فرمود: «ما درباره آنچه از او رسیده اختلاف ورزیدیم، نه درباره او، اما شما پایتان از تری دریا به خشک نگردیده، پیامبر خود را گفتید: برای ما خدایانی بساز چنان که ایشان را خدایان است و او گفت: شما مردمی نادانید.»[41]

 



ادامه مطلب


نوع مطلب : وهابیت، 
برچسب ها : وهابیت، محمدشاهسونی، مطالب جالب وخواندنی،
لینک های مرتبط :
محمد شاهسونی
دوشنبه 27 آبان 1392
"راسم النفیس" از رهبران شیعی مصر تأکید کرد: جنایتی را كه علیه شیعیان استان الجیزه مصر صورت گرفت و منجر به شهادت علامه شحاته و سه‌ تن دیگر از یارانش شد، بازتاب سخنان تحریك‌آمیز فرقه‌ای "محمد مرسی" رئیس‌جمهور این كشور بود.

به گزارش مشرق، «راسم النفیس»، جنایتی را كه علیه شیعیان استان الجیزه مصر صورت گرفت و منجر به شهادت علامه شحاته و سه‌ تن دیگر از یارانش شد، بازتاب سخنان تحریك‌آمیز فرقه‌ای «محمد مرسی» رئیس‌جمهور این كشور توصیف كرد.

به گزارش ایکنا، راسم النفیس كه با شبكه سی‌ان‌ان عربی سخن می‌گفت، ضمن محکومیت شدید فاجعه شیعه‌كشی در روستای «ابومسلم» واقع در استان «الجیزه» مصر افزود: این اقدام تكفیری‌ها حاصل همان سخنان تحریك‌آمیز محمد مرسی، رئیس‌جمهور است كه اخیراً با شركت در گردهمایی سلفیون تكفیری و نشان‌ندادن عكس‌العمل به سخنان آنها در آن جلسه مبنی بر كافر بودن شیعیان، عملا چراغ سبزی را به اقدامات ضد‌شیعی تكفیری‌ها نشان داد و آن‌ها را به‌‌نوعی دعوت به چنین تهاجماتی كرد.

وی گفت که قتل شیعیان که دیروز در روستای ابومسلم در الجیزه رخ داد، در راستای جنایت‌های پاکسازی نژادی و کشتار جمعی است.

النفیس تأکید کرد که «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر در این قضیه مسؤول است و اگر دست به اقدامی نزند از مسئولیت خود شانه‌خالی کرده و باید در برابر دادگاه کیفری بین‌المللی محاکمه شود.

وی همچنین با اشاره به عاملان این حادثه گفت: مسؤول اصلی ارتكاب چنین جنایت‌هایی گروهكی معلوم‌الحال از سلفیون بوده كه یك سال است، قصد دارد خانه یكی از شهروندان شیعی در طنطا را به آتش بكشد و در این میان تحریكات یك روزنامه مصری به شیعه‌ستیزی نیز بی‌تأثیر نبوده است.

راسم النفیس با توصیف فاجعه شیعه‌كشی به «جاهلیت معاصر» تصریح كرد: سخنان اخیر محمد مرسی مبنی بر قطع روابط با سوریه و سكوتی كه به منزله تأیید كافر‌دانستن شیعیان مصر تلقی شد، بدترین نوع فرقه‌گرایی بود كه رئیس‌جمهور مصر از خود نشان داد.

این فعال شیعی مصر در پایان گفت: شیعیان جزء تفكیك‌ناپذیر ملت مصر هستند و قطعاً نسبت به این حادثه دلخراش در سطح سیاسی از خود واكنش نشان خواهند داد و پای عاملان این جنایت شنیع را برای پاسخگویی به سازمان‌های مدافع حقوق بشر چه در داخل مصر و چه در خارج از كشور خواهند كشید.

شامگاه یكشنبه دوم تیرماه، گروهی از شیعیان كه به مناسبت نیمه شعبان در منزل یكی از شیعیان در روستای ابومسلم در الجیزه گردهم آمده بودند، توسط تعدادی از سلفی‌های تندرو هدف حمله قرار گرفته و در جریان ضرب و شتم این شیعیان چهار نفر از آنها از جمله شیخ حسن شحاته، از رهبران شیعه كشته شدند و مهاجمان اسباب و اثاثیه منزل را تخریب و خانه را به آتش كشیدند.

تروریست‌ها سر شیخ حسن شحاته را از بدن جدا کردند، سه تن دیگر نیز بر اثر ضربات متوالی حمله‌کنندگان جان خود را از دست دادند. تکفیری ها به این امر نیز بسنده نکرده و پیکرها را در خیابان ها بر روی زمین کشیده و دو پیکر را به آتش کشیدند.

به گزارش مشرق، دکتر "محمود جابر" استاد دانشگاه و اندیشمند شیعه مصر در گفت‎وگو با رسا، به تشریح جزئیات قتل چهار شیعه از سوی سلفی های این کشور پرداخت و گفت: بنده این جنایت را کاملاً مشاهده کردم. در حالی که شیخ حسن شحاته به همراه اهالی روستا برای برگزاری میلاد امام زمان(عج) آماده می‎شدند بیش از سه هزار تروریست تکفیری مسلح از صبح در روستا حضور یافته و با محاصره خانه‌ها به هیچ کس اجازه خروج از منزل را ندادند.

وی افزود: این حمله ساعت‌ها طول کشید و ما بارها با پلیس و نیروهای امنیتی تماس گرفتیم اما آنها تأکید داشتند که امنیت روستا در کنترل کامل است. پلیس نیز نه‌تنها هیچ عکس‌العملی از خود نشان نداد بلکه تعدادی از خودروها را نیز در اختیار حمله‌کنندگان قرار داد.

محمود جابر تصریح کرد: تروریست‌ها سر شیخ حسن شحاته را از بدن جدا کردند، سه تن دیگر نیز بر اثر ضربات متوالی حمله‌کنندگان جان خود را از دست دادند. تکفیری ها به این امر نیز بسنده نکرده و پیکرها را در خیابان ها بر روی زمین کشیده و دو پیکر را به آتش کشیدند.

استاد دانشگاه مصر، دولت را همدست جنایتکاران توصیف کرد و اظهار داشت: این جنایت از سوی تکفیری‌ها با همکاری دستگاه‌های دولتی رخ داد، زیرا با وجود این که فیلم‌های این جنایت منتشر شده و خبرنگاران نیز آن را مخابره کرده‌اند اما هیچ فردی بازداشت نشده است.

وی با اشاره به علاقه شدید شهروندان روستا به شیخ حسن شحاته، ادامه داد: مراسم میلاد امام زمان(عج) بیش از 10 سال است که در این روستا برگزار می‌شود و اهالی روستا به‌شدت دوستدار شیخ شحاته بودند. آنچه درباره حمله اهالی روستا به شیخ منتشر شد، کذب محض است و بنده کاملاً از رابطه بسیار نزدیک اهالی با این فقید آگاه بودم.

محمود جابر از مواضع الازهر در قبال تشیع به‌شدت انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: متأسفانه الازهری که هم‌اکنون پیام محکومیت صادر می‌کند بیش از یکسال است که در آتش فتنه می دمد. الازهر که به اعتدال و برادری اسلامی معروف بوده هم‌اکنون به عاملی برای فشار علیه تشیع مبدل شده است.

این اندیشمند شیعه مصر تأکید کرد: شیخ الازهر با متهم ساختن شیعیان به زدن اتهاماتی نظیر مزدوری جمهوری اسلامی ایران در این فتنه نقش داشت و بنده احتمال می‌دهم که این حمله به دستور شیخ الازهر رخ داده باشد.

وی بر پیگیری کامل حقوق شیعیان و قصاص جنایتکاران تأکید کرد و گفت: ما نمی‌خواهیم ماجرا به خشونت کشیده شده و جنجال بیافرینیم. ما از شیوه‌های قانونی برای قصاص جنایتکاران بهره می‌گیریم و با یاری‌گرفتن از دوستان داخلی و خارجی و سازمان‌های حقوق بشر از حق خود دفاع کرده و اجازه ضایع‌شدن خون شهدای‌مان را نمی‌دهیم.

محمود جابر با اشاره به درخواست دولت مصر مبنی بر عدم برگزاری مراسم سوگواری برای شهدای این جنایت، بیان داشت: شیخ شحاته و شهدای شیعه به درخواست دستگاه‌های امنیتی مصر بدون هیچ مراسمی به خاک سپرده شدند. ما نمی‌خواهیم این فتنه ادامه یابد، بلکه با مجازات عاملان این جنایت درصدد خاموش ساختن آتش فتنه هستیم.

چهار شیعه مصری که به طرز وحشیانه‌ای توسط سلفی‌ها به قتل رسیدند، تشییع شدند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، امروز 4 نفر از شیعیان مصری که در حمله دو روز قبل سلفی‌ها در نزدیک قاهره کشته شده بودند، تشییع شدند.

سه نفر از آنها در مسجد «سیدة نفیسة» در مرکز قاهره و در سایه خشم مردم از جنایت سلفی‌ها تشییع شدند و یک تن دیگر نیز در استان بحیرة در شمال مصر تشییع شد.

شیخ حسن شحاته از رهبران برجسته شیعیان مصر به همراه برادرش در حمله تعدادی از سلفی‌ها به منزلش در روز یکشنبه کشته شد و دو تن دیگر نیز از شاگردان و همراهان وی بودند.

پس از این حادثه موجی از خشم و انزجار عمومی از اقدام سلفی‌ها مصر را فراگرفت و اکثر نهادهای سیاسی و مذهبی این کشور، کشتن شیعیان را محکوم کردند.

پس از انقلاب مصر با به قدرت رسیدن اخوان المسلمین، سلفی‌ها که متحد حزب حاکم بودند، قدرت زیادی به دست آوردند و تلاش گسترده‌ای برای دامن زدن به اختلافات مذهبی در این کشور آغاز کردند.


به گزارش مشرق، تعداد زیادی از اراذل و اوباش مصری با تحریک گروه های تکفیری و سلفی این کشور با حمله به مراسم میلاد امام زمان(عج) در "جیزه" در نزدیکی قاهره، دانشمند مستبصر مصری «شیخ حسن شحاته» و چهار تن دیگر از پیروان اهل بیت(ع) را به طرز فجیعی به شهادت رساندند.

آنچه در پی می آید صحنه های دلخراش حمله به این شیعیان مظلوم است. دیدن این فیلم به افراد زیر 18 سال و بیمارانی که ناراحتی قلبی دارند، توصیه نمی شود.






نوع مطلب : وهابیت، 
برچسب ها : مقالات، وهابیت، سیاسی، مطالب جالب وخواندنی، محمدشاهسونی،
لینک های مرتبط :
محمد شاهسونی
دوشنبه 27 آبان 1392
تنها گفتگوی تفصیلی با شهید شحاته؛
رسانه‌های مصر او را بحث‌انگیزترین و جنجالی‌ترینِ مشایخ مصر توصیف کرده‌اند. شهید شیخ حسن شحاته، رهبر مستبصر شیعیان مصر و مشهورترین خطیب جمعه در مساجد این کشور بود که برخی سخنرانی‌های او فی‌المجلس باعث شیعه‌شدن 90درصد حضار می‌شد.
گروه بین‌الملل مشرق - دو هفته پیش بود که در مصر، همایشی بین‌المللی با حضور علمایی از سراسر جهان اسلام تشکیل شد که بزرگان تکفیری هم در آن حاضر بودند. در این کنفرانس، فتوای "جهاد" علیه حکومت سوریه و حزب‌الله صادر شد و با دستور شخص محمد مرسی، رئیس‌جمهور این کشور، رابطه قاهره با دمشق، به حال تعلیق درآمد. این ماجرا، در ادامه سلسله عربده‌های تکفیرهایی بود که از چند سال پیش علیه شیعیان به گوش می‌رسید و درگیری‌های داخلی سوریه هم بستری شده بود تا سرویس‌های جاسوسی جهانی با حداکثر قوا و با استفاده از رسانه‌های پرتعداد و کارکشته، به شعله‌ورتر‌کرن آن بپردازند. درخت زشت این فتنه‌انگیزی‌ها، دیروز و در آستانه ولادت امام مهدی(عج) این بار در مصر میوه‌ای تلخ داد: شیخ حسن شحاتة از علما و رهبران اصلی شیعیان مصر به همراه سه نفر از یارانش به طرز فجیعی به شهادت رسید.

از همان حدود دو هفته پیش، در روستای «ابومسلم» در منطقه «ابوالنمرس» در استان «الجیزة» در حدود 30 کیلومتری جنوب قاهره، تبلیغات گسترده علیه شیعیان شدت گرفت چنان که با کافر و نجس خواندن آنان، اهالی روستا به کشتن آنان ترغیب می‌شدند. تا آنکه شیخ حسن شحاتة در منزل یکی از اهالی روستا حاضر شده و به همراه جمعی دیگر از شیعیان روستا مشغول جشن و شادمانی میلاد امام عصر(عج) شدند. یکی از شاهدان عینی به نام یاسر یحیی می‌گوید: «وقتی اهالی روستا از حضور شیخ حسن شحاتة در روستا مطلع شدند، از صاحب منزل خواستند که او را به آنها تحویل دهد ولی صاحب منزل نپذیرفت و آنها هم شروع کردند به حمله به منزل.» در این حمله از کوکتل مولوتف استفاده شده و تلاش برای آتش زدن منزل در جریان بوده است.



ادامه مطلب


نوع مطلب : وهابیت، 
برچسب ها : مقالات، وهابیت، محمدشاهسونی، مطالب جالب وخواندنی،
لینک های مرتبط :
محمد شاهسونی
دوشنبه 27 آبان 1392

۱۰ شبهه غدیر


در این قسمت سعی داریم به برخی از شبهات وارده بر حدیث غدیر پاسخ بگوییم:

شبهه اول:

چون اهل سنت نتوانسته اند در سند حدیث غدیر تشکیک کنند در کلمه مولا اشکال کرده اند که در جمله من کنت مولاه موجود است. کلمه مولا دارای معانی مختلف از جمله سرپرست و صاحب اختیار،دوست،همسایه،عبد و... می باشد. لذا گفته اند: منظور پیامبر(صلی الله علیه و آله) این است که هر کس من دوست اویم علی(علیه السلام) نیز دوست اوست.

پاسخ:

ردّیه اول: در آیه تبلیغ حکم شدیدی برای عدم رساندن این مطلب قرار داده شده که خداوند می فرماید: اگر نرسانی وظیفه رسالت خود را انجام نداده ای و دوستی چندان مساله مهمی نیست که اینچنین تهدیدی برای آن قرار داده شود و شایسته این مقام تنها مساله خلافت است و در ادامه آیه می آید که خدا تو را از (آزار) مردم حفظ می کند. مگر دوستی خطر ایجاد می کند؟ این مساله خلافت است که خیلی ها به آن طمع داشتند و بخاطر آن ممکن بود به پیامبر(صلی الله علیه و آله) آسیب برسانند. در ضمن طبق احادیث پیامبر(صلی الله علیه و اله) مردم قبل ازغدیر خم به دوستی پیامبر(صلی الله علیه و اله) با امیرالمومنین(علیه السلام) آگاه بودند، بنابراین غدیر خم موردی نداشت. و در آیه اکمال که در مورد روز غدیر نازل شده می فرماید: دین شما را برایتان کامل کردم

و مردم امروز نا امید شدند. آیا با دوستی امیر المومنین(علیه السلام) مردم از از بین بردن دین مایوس شدند یا این مساله امامت و خلافت بود که امتداد نبوت است؟

ردّیه دوم: پیغمبر(صلی الله علیه و اله) قبل از گفتن من کنت مولاه فرمودند: من اولی بکم من انفسکم؟ یعنی چه کسی نسبت به شما از خود شما سزاوارتر است و امر او را بر امر خودتان مقدم می کنید؟ مردم گفتند: خدا و پیامبرش(صلی الله علیه و آله). بعد فرمودند: من کنت مولاه، یعنی هر کس من نسبت به او از خودش سزاوارترم زین پس، علی (علیه السلام) نسبت به او از خودش سزاوارتر است و صاحب اختیار اوست. آیه 6 سوره احزاب بر این مطلب دلالت می کند: النبی اولی بالمؤمنین من انفسهم.

ردّیه سوم: روز غدیر گرمای شدیدی داشت بطوری که مردم ردای خود را زیر پا و بالای سر خود نگاه می داشتند و روا نیست بگوییم مردم در این گرمای شدید حدود سه روز برای بیعت معطل شدند برای مساله نه چندان بزرگی مانند دوستی.

ردّیه چهارم: افراد حاضر در روز غدیر از این کلمه خلافت الهی را فهمیده اند و مانند عمر ابن خطاب تبریک گفتند یا مانند حسّان ابن ثابت شعر در مدح مولا گفتند که در شعر گفت: حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) امام و هادی برای ماست.

ردّیه پنجم: تبادر ازحاقّ  لفظ:

لفظ ولیّ و مولا اگر چه در لغت دارای معانی متعددی است ولی هنگامی که بدون قرینه بیاید، عرب از آن معنای صاحب اختیار، اولی به تصرف و سرپست می فهمد که همان معنای امامت است و تبادر علامت حقیقت است. البته ادله دیگری هم ماند،ولی همین ها کفایت می کند.



ادامه مطلب


نوع مطلب : وهابیت، 
برچسب ها : مقالات، پاسخ به شبهات، وهابیت، محمدشاهسونی، مطالب جالب وخواندنی،
لینک های مرتبط :
محمد شاهسونی
دوشنبه 27 آبان 1392

سؤالات و پاسخ های ویژه برنامه طوفان کربلا



  عزاداری امام حسین (علیه السلام) 01

  عزاداری امام حسین (علیه السلام) 02

  عزاداری امام حسین (علیه السلام) 03

  شهادت ‌امام‌ حسین (علیه السلام) -‌ شبكه ‌3


1 فرزندان حضرت زینب (س) در روز عاشورا
2 رقیه سلام الله علیها در منابع تاریخی
3 ویژه نامه شهادت غم انگیز حضرت رقیه (سلام الله علیها)
4 نحوه شهادت دوطفلان مسلم/ سرنوشت دختران مسلم بن عقیل
5 چگونگی شهادت حضرت مسلم(ع) به روایت علامه مجلسی
6 حسین مظهر كرامت و عزت نفس
7 ویژگی‌هاى بزرگ اخلاقى‏ اباعبدالله الحسین
8 ولایت عشق و حدیث ولادت (امام حسین (ع))
9 از مدینه تا کربلا همراه با سیدالشهداء امام حسین علیه السلام
10 زندگینامه امام حسین (ع)
11 فضیلت گریه بر امام حسین(ع)
 


35 آیا امام حسین علیه السلام‌ را شیعیان به شهادت رسانده‌اند؟!!
36 نظر اهل بیت علیهم السّلام راجع به روزه گرفتن در روز عاشورا چیست؟
37 فلسفه عزاداری برای امام حسین علیه السلام چیست ؟
38 آیا گریبان چاك زدن بانوان حرم در عزای امام حسین (ع) صحت دارد؟
39 نخستین كسی كه برای امام حسین (ع) گریه كرد ، چه كسی بود ؟
40 چرا عزاداری برای امام حسین (ع) ویاران با وفایشان از اول محرم آغاز می شود با این كه ایشان در دهم محرم به شهادت رسیدند ؟
1 آیا عزاداری برای امام حسین علیه السلام‌ بدعت است؟
42 آیا لعن یزید بن معاویه ، جایز است ؟
43 آیا ازدواج امام حسین (ع) با ارینب ، در پیش آمد قضیه كربلا نقش داشته است؟
44 اگر شرکت در عزای امام حسین برای خدا نباشد چطور خداوند به آن پاداش می دهد؟
45 چرا در باب زیارت امام حسین علیه السلام آمده است که به جای قبله رو به قبر نماز بخوان ؟
46 چرا امام حسین علیه السلام در روز عاشورا دعا نفرمودند تا باران ببارد ؟
47 آیا مدارك معتبری دال بر قران خواندن سر بریده امام حسین(ع) بر سر نیزه وجود دارد؟
3 آیا عبدالله ابى، در بیعت رضوان حضور داشته و با رسول خدا(ص) بیعت كرده است؟
94 اگر تربت كربلا شفا مى‌دهد، چرا شیعیان به پزشك مراجعه مى‌كنند و بیمارستان مى‌سازند؟

چرا امام حسین (علیه السلام) با این كه می دانست شهید می شود ، اقدام به قیام كرد ؟





نوع مطلب : وهابیت، 
برچسب ها : مقالات، مطالب متنوع، پاسخ به شبهات، وهابیت، تاریخی، محمدشاهسونی، مطالب جالب وخواندنی،
لینک های مرتبط :
محمد شاهسونی
دوشنبه 27 آبان 1392
عبدالعزیز آل‌الشیخ دشمن امام حسین(ع) و شیعیان؛
عمر بن عبدالعزیز آل شیخ، فرزند مفتی اعظم عربستان در عاشورای حسینی مراسم ازدواج خویش را برگزار کرد. در این مراسم بسیاری از مفتی های وهابی سعودی شرکت نموده و این ننگ را به مفتی اعظم و فرزندش تبریک گفتند. وی یکی از کسانی است که فتوای تخریب قبور ائمه اهل بیت علیهم السلام در عراق را صادر کرده‌اند.

گروه گزارش ویژه مشرق- عبد العزیز بن عبد الله بن محمد بن عبد اللطیف آل الشیخ مفتی اعظم وهابیت و وزیر فتوا که خصومت عجیبی با امام حسین علیه السلام، شیعیان و ایران دارد. وی که از نسل محمد بن عبدالوهاب موسس وهابیت است، پس از بن باز متصدی این منصب شده و نابینایی اش از جمله ویژگیهایست که از همان ابتدا جلب توجه می کند. وی علاوه بر کوری باطن از ناحیه یک چشم نیز کور می باشد.

 

 


ادامه مطلب


نوع مطلب : وهابیت، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
محمد شاهسونی
دوشنبه 27 آبان 1392


( کل صفحات : 5 )    1   2   3   4   5   

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی

Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر


.::code new music::.
.:!code new musicسفارش اهنگ  كلیك كن!:.