تبلیغات
مطالب جالب وخواندنی - یک رژیم غذایی عالی برای خوش اخلاق شدن
مطالب جالب وخواندنی
سرگرمی،تفریحی،اخبار،پزشكی،فوتبال،خوانندگان باحمایت گروه سالیجون
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : محمد شاهسونی
نویسندگان
نظرسنجی
نظرتون درباره وبلاگ من چیه؟






 

خوردن غذای سالم و به روش سالم در خلق و خوی ما تاثیر مثبت دارد. غذاهای سالم به ما انرژی كافی می‌دهند و رابطه مستقیمی بین نوع غذا خوردن و خلق و خوی افراد وجود دارد. شما می‌توانید با خوردن و نوشیدن درست از خلقی خوش بهره‌مند شوید. در اینجا نكاتی را درباره ارتباط خلق و خو با غذا و شیوه درست غذا خوردن برای داشتن حالی بهتر می‌خوانید:


 
صبحانه
صبحانه خوردن تمركز شما را افزایش می‌دهد و سطح انرژی‌ را بالا می‌برد. سطح گلوكز خون‌ خود را با خوردن صبحانه‌ای پر از كربوهیدرات بالا نگه دارید تا سرحال باشید. ولی از كربوهیدرات‌های فرآوری شده مثل نان سفید یا شكر سفید پرهیز كنید. اینها قندخون را به سرعت بالا می‌برند و می‌توانند افت و خیزهای ناگهانی در میزان قندخون را سبب شوند.
كربوهیدرات‌های مناسب سطح گلوكز خون را به طور پیوسته و آهسته بالا می‌برند و این برای كاركرد مغز بسیار مفید است. غلات منبع غنی ویتامین B هستند كه در مكانیسم تولید انرژی موثراند. بهترین گزینه برای صبحانه غلات كامل صبحانه و نان تهیه شده از غلات كامل است.
برای اینكه صبحانه‌تان عالی شود، یك ماده غذایی حاوی پروتئین كه چربی كمتری دارد را هم به صبحانه‌ خود اضافه كنید.
ماست، پنیر یا شیر كم چرب گزینه‌های خوبی هستند. مراقب میزان چربی و گوشت مصرفی‌ باشید.

 
میان‌وعده پیش از ظهر
هر چند ساعت یك بار غذا خوردن به بدن كمك می‌كند، از مواد غذایی بهتر استفاده كنید، متابولیسم را بالا می‌برد و سطح گلوكز خون را ثابت نگه می‌دارد، فشار بر روی دستگاه هضم غذا را كاهش می‌دهد و حس گرسنگی را تسكین می‌دهد كه به معنای آن است كه امكان پرخوری شما در وعده ناهار كمتر خواهد شد. اگر به عنوان میان وعده غذاهای حاوی كربوهیدرات می‌خورید، از میوه‌ها و نان تهیه شده از غلات كامل استفاده كنید. میو‌ه‌ها و سبزی‌ها ویتامین‌ها و فیبر لازم را به بدن می‌رسانند. به طور مثال، هویج خام خوراكی مناسبی برای میان‌وعده پیش از ظهر است. بكوشید هر روز دست كم 5 وعده میوه و سبزی بخورید. برای اینكه انرژی فراوانی در طول روز داشته باشید، از خوردن مواد غذایی كه حاوی قندهای ساده‌اند، پرهیز كنید. شیرینی و شكلات و نوشیدنی‌های گازدار حاوی این نوع قندها هستند و سطح گلوكز خون را به ناگهان بالا می‌برند. ماست كم‌چرب، پنیر كم چرب و گوشت كم چربی را می‌توانید به عنوان میان‌وعده پیش از ناهار میل كنید.

 
ناهار
ناهار را سبك صرف كنید. چرا كه یك ناهار سنگین و پر از كربوهیدرات مقدار ترشح سروتونین را در مغز افزایش می‌دهد و باعث خواب آلودگی می‌شود. در عوض از غذاهایی بخورید كه حاوی پروتئین بوده و چربی كمی دارند. پروتئین‌ها با بالا بردن سطح ترشح یك نوع ماده شیمیایی در مغز به نام كاتكول‌آمین، سطح انرژی بدن را بالا می‌برند. خوردن گوشت كم چرب، ماهی و مرغ یا توفو برای ناهار بسیار خوب است.

 
میان وعده بعد از ظهر
چیزی بخورید كه شما را تا زمان شام سیر نگه دارد. مقدار اندكی چربی در این وعده مفید است. كره بادام زمینی طبیعی و بیسكویت بی‌شكر غذاهایی مناسب برای وعده بعد از ظهر هستند.

 
پیش از اینكه ورزش كنید
كربوهیدرات‌ها سریع هضم و جذب شده و سطح انرژی شما را بالا می‌برند. در این زمان اصلا چربی نخورید و پروتئین را برای تثبیت سطح انرژی، مصرف كنید.

 
شام
پروتئین‌هایی كه چربی كمی دارند را برای وعده شام نگه دارید. 75 درصد از غذایی كه می‌خورید را باید میوه‌ها، سبزیجات و غلات تشكیل دهند و 25 درصد باقیمانده، سهم لبنیات و گوشت است.

 
پیش از خواب
خوردن مواد غذایی حاوی كربوهیدرات پیش از خواب میزان ترشح سروتونین را در مغز افزایش می‌دهد و شما می‌توانید خوب بخوابید. ولی، كم بخورید. خوردن غذای فراوان پیش از خواب می‌تواند خواب را بر هم زند.




نوع مطلب : پزشکی، 
برچسب ها : یک رژیم غذایی عالی برای خوش اخلاق شدن، محمدشاهسونی، مطالب جالب وخواندنی، پزشكی،
لینک های مرتبط :
محمد شاهسونی
چهارشنبه 27 آذر 1392
دوشنبه 27 شهریور 1396 ساعت 21 و 52 دقیقه و 52 ثانیه
My brother suggested I would possibly like this blog.

He was totally right. This publish truly made my day. You cann't believe just how so much time I had spent for this info!

Thanks!
دوشنبه 16 مرداد 1396 ساعت 09 و 08 دقیقه و 29 ثانیه
Hello would you mind sharing which blog platform you're using?
I'm looking to start my own blog in the near future but I'm having a difficult time making a decision between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.

The reason I ask is because your design seems different then most blogs and I'm looking for something unique.
P.S My apologies for getting off-topic but I had to ask!
دوشنبه 16 مرداد 1396 ساعت 01 و 18 دقیقه و 16 ثانیه
Hi there, I enjoy reading through your article.
I like to write a little comment to support you.
یکشنبه 15 مرداد 1396 ساعت 14 و 03 دقیقه و 51 ثانیه
Highly energetic post, I liked that bit. Will there be a part 2?
شنبه 14 مرداد 1396 ساعت 19 و 55 دقیقه و 33 ثانیه
Do you mind if I quote a few of your posts as long as I
provide credit and sources back to your blog? My blog site is in the very same area of interest as
yours and my visitors would genuinely benefit from a lot of the information you
present here. Please let me know if this alright with you.
Appreciate it!
جمعه 6 مرداد 1396 ساعت 17 و 43 دقیقه و 40 ثانیه
What's up to every body, it's my first pay a quick visit of this weblog;
this webpage consists of amazing and actually good data for visitors.
جمعه 25 فروردین 1396 ساعت 10 و 15 دقیقه و 51 ثانیه
I was able to find good info from your content.
سه شنبه 22 فروردین 1396 ساعت 02 و 30 دقیقه و 32 ثانیه
That is a really good tip particularly to those fresh to the blogosphere.
Brief but very accurate information… Thank you for sharing this one.
A must read article!
جمعه 11 فروردین 1396 ساعت 15 و 34 دقیقه و 32 ثانیه
Do you have a spam issue on this blog; I also am a blogger, and I was curious about your situation; many of us have developed some nice methods and we are
looking to trade techniques with others, be sure to shoot me
an e-mail if interested.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی

Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر


.::code new music::.
.:!code new musicسفارش اهنگ  كلیك كن!:.