تبلیغات
مطالب جالب وخواندنی - خوراكی های آرام كننده مغز را بشناسید
مطالب جالب وخواندنی
سرگرمی،تفریحی،اخبار،پزشكی،فوتبال،خوانندگان باحمایت گروه سالیجون
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : محمد شاهسونی
نویسندگان
نظرسنجی
نظرتون درباره وبلاگ من چیه؟






 

عوامل استرس از و بر هم زننده آرامش فكر و ذهن فقط محدود به عوامل روحی ـ روانی نیستند، گاهی اوقات كمبود برخی مواد مغذی در بدن نیز می توانند عامل به وجود آورنده استرس باشند. فشارها و تنش ها روح ما را خسته و ذهن ما را تخریب می كنند و همچنین توانایی مقابله با بیماری ها را از بین می برند ولی با تغذیه مناسب و متعادل می توانید با این مواد مقابله كنید.

مثلاً كمبود آهن می تواند جریان اكسیژن در بافت ها را كاهش دهد و خون كمتری به مغز برسد و به همین دلیل بیشتر احساس خستگی، حساسیت و زودرنجی كنید و البته تمركز كمتری نیز داشته باشید. در یك رژیم غذایی حاوی چربی ها كه از سبزی ها (روغن ها و دانه ها) به دست می آید، سیستم دفاعی بدن تحریك می شود و با یك غذایی حاوی چربی های اشباعی (كه از چربی های حیوانی به دست می آید) بیشتر مستعد ابتلا به بیماری ها می شویم. تحقیقات نشان می دهند كه افراد سالم در برنامه غذایی شان غلات و سبزی های بیشتری گنجانده اند (مخصوصاً انواع ارگانیك) این مواد غذایی فیبر بیشتری دارند و حاوی چربی های طبیعی هستند.

علائم كمبود ویتامین ها و املاح در بدن شامل افسردگی، نگرانی و دلهره، مشكلات مربوط به معده و دستگاه گوارش و كم خوابی و بدخوابی است. تمام این موارد باعث می شوند كه استرس ها به شدت زیاد شوند و عملكرد مغز نیز مختل شود. برای برطرف كردن این مسئله باید از مواد مغذی مقابله كننده با استرس بیشتر استفاده كنید.
 



ویتامین های گروه B


این ویتامین ها می توانند از سیستم عصبی بدن محافظت كنند و ذهن را آرام كنند و با نگرانی ها حساسیت ها، دلهره ها، تشویش ها و... مقابله كنند. ویتامین های این گروه برای تبدیل كربوهیدرات ها و چربی ها به انرژی ضروری هستند.
 


ویتامین C


وقتی كه تحت استرس بسیار زیاد هستید، میزان ویتامین C در بدن تان كاهش چشمگیری پیدا می كند بنابراین وقتی دچار استرس و دلهره می شوید، به سراغ مواد غذایی حاوی ویتامین C بروید. ویتامین C باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود زیرا هورمون های بدن به هنگام استرس به سیستم دفاعی آن حمله ور می شوند. این ویتامین در اغلب میوه ها و سبزی ها یافت می شود مثل مركبات، توت فرنگی، كیوی، مویز، پرتقال، گوجه فرنگی و فلفل قرمز.
 


آرد جوی دوسر


آرد جوی دوسر یكی از بهترین غلات است و می تواند استرس را كاهش دهد. این نوع از غلات سرشار از ویتامین E، روی و كربن هیدرونیت است.
اگر شب ها به اندازه كافی نمی خوابید، بهتر است هر روز سه وعده از آرد جوی دوسر استفاده كنید تا مشكل بدخوابی شما رفع شود.
 


ویتامین ۵B


۵B برای مقابله با استرس های حاد و ۶B برای بهبود عملكرد سیستم عصبی مفید هستند و وقتی كه با ۱۲B تركیب می شوند باعث افزایش تولید و ترشح سروتونین می شوند. سروتونین هورمونی است كه به ما آرامش بیشتری می دهد. ویتامین های گروه B را می توانید در میوه های خشك، لوبیا، بروكلی، تخم آفتابگردان، عدس، بادام زمینی و آجیل و برخی مواد غذایی دیگر به دست آورید.
 


كرفس


كرفس حاوی مقدار زیادی پتاسیم،‌ ویتامین های C، ۱B و E است و تمام این مواد مغذی قابلیت مقابله با استرس را دارند. كرفس حاوی فیتوتوترینت یا مواد غذایی فیتو كه به آنها فیتالیدوس نیز می گویند، است و به همین دلیل می تواند سیستم عصبی را آرام كند و به مغز آرامش ببخشد.
هشدار: بعد از مصرف مقدار زیادی كرفس، بهتر است كه حمام آفتاب نگیرید چرا كه این سبزی می تواند حساسیت شما به آفتاب را بالا ببرد.
 


ویتامین E


تحقیقات نشان می دهند كه دریافت روزانه ۴۰۰ـ۱۰۰ واحد از ویتامین E باعث كاهش خطر بیماری قلبی و تقویت سیستم دفاعی می شود. ویتامین E در روغن های سبزیجات، میوه های خشك شده، آووكادو و گندم یافت می شود.
 


آب


نوشیدن ۸ـ۶ لیوان آب به طور روزانه، كمك زیادی به كاهش وزن و دفع سموم بدن می كند. وقتی كه به اندازه كافی آب نمی نوشید تمركزتان كاهش می یابد و سیستم عصبی تان ضعیف می شود. آب یك عامل انرژی زا و سم زداست و نوشیدن آن به مقدار كافی به شما احساس نشاط و سرحال بودن می دهد.



كروم


كمبود كروم باعث افزایش تولید انسولین و متابولیزم كربوهیدرات ها، آمینواسیدها و چربی ها می شود.
استرس باعث افزایش از بین رفتن كروم از طریق ادرار می شود. غذاهای حاوی كروم بالا شامل زرده تخم مرغ، گوشت قرمز، گندم، حبوبات و... هستند.



كلسیم


كلسیم به عصب های ما كمك می كند و پیغام ها را به مغز می رساند. كلسیم به همراه منیزیم به تنظیم اعصاب و استقامت عضلات كمك می كند و از پیری زودرس جلوگیری خواهد كرد. كلسیم باعث بهبود خواب و تنظیم ضربان قلب می شود. كلسیم را بیشتر در شیر، پنیر، ماست، ساردین و دانه كنجد بیابید.
 


منیزیم


منیزیم به شما كمك می كند تا شب ها در آرامش و راحتی بخوابید، استرس های شدید و مزمن از شما دور شوند و نگرانی های روزمره تان كاهش یابد. اگر بدن تان با كمبود منیزیم مواجه باشد احساس تنش و فشار بیشتری خواهید داشت حساسیت تان افزایش می یابد، نگرانی هایتان بیشتر می شود، بیشتر دچار افسردگی می شوید و از مشكلات قلبی ـ عروقی نیز بیشتر رنج می برید. كمبود منیزیم باعث بدخوابی نیز می شود. منیزیم بیشتر در سبزی های برگدار و سبز، موز، ماهی، جلبك دریایی و میوه های خشك یافت می شود.



آیا كاكائو چیز خوبی است؟


كاكائو برخلاف عقیده عموم مردم، یك خوردنی ناسالم و سرشار از چربی نیست بلكه خوردن آن به مقدار متناسب و متعادل بسیار هم برای سلامت شما مفید است مخصوصاً توانایی شما برای مقابله با استرس را افزایش می دهد. وقتی كه از آن به مقدار كافی خورده شود، میزان سروتونین بیشتری در بدن تولید می شود و حال عمومی تان بهبود می یابد. به همین دلیل است كه اغلب خانم ها قبل از سیكل ماهانه، هوس خوردن كاكائو می كنند.





نوع مطلب : پزشکی، 
برچسب ها : خوراكی های آرام كننده مغز را بشناسید، پزشگی، محمدشاهسونی، مطالب جالب وخواندنی،
لینک های مرتبط :
محمد شاهسونی
چهارشنبه 27 آذر 1392
دوشنبه 16 مرداد 1396 ساعت 18 و 57 دقیقه و 35 ثانیه
Very descriptive article, I enjoyed that a lot.
Will there be a part 2?
دوشنبه 16 مرداد 1396 ساعت 05 و 33 دقیقه و 03 ثانیه
Hello there, You've done an excellent job. I will certainly digg it and personally recommend to
my friends. I am confident they'll be benefited from this site.
یکشنبه 15 مرداد 1396 ساعت 15 و 53 دقیقه و 10 ثانیه
Hmm it looks like your website ate my first comment (it was super long) so
I guess I'll just sum it up what I submitted
and say, I'm thoroughly enjoying your blog. I too am an aspiring blog blogger but I'm still
new to the whole thing. Do you have any helpful hints for inexperienced blog writers?
I'd definitely appreciate it.
جمعه 6 مرداد 1396 ساعت 21 و 11 دقیقه و 38 ثانیه
Hello, i feel that i saw you visited my weblog so i got here to go back the want?.I'm attempting to find issues to
enhance my website!I suppose its ok to make use of some of your concepts!!
سه شنبه 29 فروردین 1396 ساعت 09 و 29 دقیقه و 52 ثانیه
Yes! Finally something about BHW.
سه شنبه 22 فروردین 1396 ساعت 01 و 44 دقیقه و 39 ثانیه
Wow, awesome blog layout! How long have you been blogging for?

you make blogging look easy. The overall look of your web site is
magnificent, as well as the content!
شنبه 19 فروردین 1396 ساعت 19 و 20 دقیقه و 32 ثانیه
I'm impressed, I must say. Seldom do I encounter a blog that's both educative and entertaining,
and let me tell you, you have hit the nail on the head. The problem
is something too few people are speaking intelligently about.
I'm very happy that I found this during my hunt for
something regarding this.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی

Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر


.::code new music::.
.:!code new musicسفارش اهنگ  كلیك كن!:.